Dag 1 17-07

19 juli 2023 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

16/17 juli 2023

We zijn er!!! Eindelijk.

Zondag 16 juli zijn we ’s ochtends op het gemak naar Wiesbaden (Duitsland) gereden. Daar zouden wij overnachten zodat wij de volgende dag maar een kleine rit naar het vliegveld hadden.

Deze reis is goed verlopen.

Maandagochtend waren wij al vroeg op en zijn wij best wel vroeg naar het vliegveld gereden. We hadden alle tijd, maar wisten ook niet of het daar eventueel druk zou zijn.

Rond 9.15 uur reden wij de parkeergarage in Frankfurt binnen. Hier zouden wij eigenlijk iets moeten scannen, maar dat was nergens mogelijk en kregen wij gewoon een kaartje. Probeer dan maar een iemand te vinden, die je kan helpen, niet dus. Alleen parkeerautomaten. Via zo’n parkeerautomaat maar gebeld met de service en die zegt dat het goed moet komen als we de auto weer ophalen voor de terugreis. Laten wij het hopen…

Hierna hebben wij onze koffers ingecheckt. Dit ging redelijk snel, maar het was al best wel druk. Gelukkig hadden we alle tijd. Daarna door de paspoortcontrole, geen probleem. En toen was het wachten daar, een hele lange rij voor het controleren van de handbagage.  Slechts 1 van de 4 poorten was open. We hebben daar toch wel een tijdje gestaan.

20230717_110326

Bij de gate aangekomen, konden wij al vrij snel door nog een Amerika controle en begon het wachten tot het boarden.

20230717_11401520230717_11402620230717_114046

We zouden rond 12.55 uur Nl tijd gaan boarden, maar helaas kregen wij rond 13.15 uur te horen dat het vliegtuig nog schoon gemaakt moest worden en dat het nog even ging duren.

20230717_123107

Dit duurde in totaal een uur, dus pas rond 14.45 uur (1 uur later) stegen wij op. De reis verliep voorspoedig, soms een beetje turbulentie. Danny werd nog in het zonnetje gezet met een gratis alcoholisch drankje omdat hij op de “ sunny seat” zat. We hebben ons tijdens de vlucht vermaakt met diverse films aan boord.

20230717_225533

Een uur voordat wij zouden gaan landen in Orlando, zei Danny opeens “ he, we hebben een rondje gevlogen”. Niet lang daarna veranderde opeens de bestemming Orlando naar Tampa! Daarna werd er omgeroepen dat vanwege het slechte weer in Orlando we moesten uitwijken naar Tampa. Het vliegveld in Orlando was gesloten vanwege het slechte weer. Het goede nieuws was dat ondanks dat wij naar Tampa vlogen, toch ook weer door zouden gaan naar Orlando, maar er was nog geen idee wanneer en hoe laat dat zou zijn. In Tampa zouden we eerst moeten tanken, anders konden we niet verder.

In Tampa hebben wij nog 1,5 uur gestaan voordat we weer verder konden. De vlucht naar Orlando vanaf Tampa zou 20 minuten duren. Gelukkig verliep dat goed en was het een kwestie van opstijgen en weer landen.

20230717_210201

Al met al heeft de vlucht 3 uur langer geduurd. Na de vlucht onze koffers nog halen, douane en de auto ophalen.

Het was de bedoeling dat wij 20.00 uur Amerikaanse tijd (02.00 uur NL tijd) in het hotel te zijn, maar dat verliep toch wat anders. Het was hier 23.30 uur (5.30 uur NL tijd) toen we eindelijk de hotelkamer binnen liepen.

20230718_084531

We zijn maar snel gaan slapen en morgen zien wij wel verder….

1. Adrie de Jager:
    19 juli 2023