Dag 16 01-08 Seaworld dag 2

2 augustus 2023 - Orlando (Florida), Verenigde Staten

Vandaag onze laatste dag. Omdat het gisteren nu niet echt leuk was dat Seaworld vanwege het weer alle attracties stop zette, zijn we vandaag nog een keer gegaan.

20230731_155007

We waren daar weer om 9 uur present. We wilden gelijk in de Manta gaan, maar helaas startte die niet. Pas om 10 uur als het door ging. We wilden toen naar andere achtbanen, maar het park was nog gedeeltelijk afgesloten of de attractie deed het nog niet. Het was echt balen!! Dan maar wachten op de Manta. Daar stond al een behoorlijke rij, dus gingen wij twijfelen.

De dolfijnenshow was om 10.30 uur en deze hadden wij gisteren nog niet gezien, dus toch die maar. Het was nu droog,

20230801_10072620230801_104022

dus deze ging zeker door. (zie ook video Dolfijn 1 en 2)

Achteraf een goede keuze want de Manta ging dus niet om 10 uur open.

Na de dolfijnenshow wilde Kyan heel graag in de Kraken. Het was weer verschrikkelijk warm, dus Danny ging niet mee, omdat hij best wel last had van de hitte. Dan ikke maar mee met lood in mijn schoenen, want die achtbaan ging wel tig keer over de kop. De wachttijd was ongelooflijk, er waren 2 ritjes met mensen voor ons en we konden al. Bibber bibber…. Maar achteraf was hij hartstikke gaaf! (Zie ook Kraken 1 en Kraken 2)

20230801_10565720230801_11014420230801_112520

Danny zat lekker in de schaduw op ons te wachten, dus we dachten nog een keer!!!

Na de Kraken werd het tijd voor verkoeling, nou dat hebben we geweten. Wij naar Infinnity falls, daar bleek de wachttijd niet te kloppen met de app, 1 uur in plaats van 10 minuten. Toch maar gegaan. Helaas stonden wij een half uur in de rij toen ging de attractie even dicht, mmmmhm. Toch blijven staan, gelukkig na 10 minuten ging deze weer verder. Daarna begon het te regenen en helaas te onweren, dus weer de attractie stop gezet. Gelukkig konden wij schuilen onder een afdak, dus wachten. In totaal hebben wij  1 uur en 45 minuten in de rij gestaan. Door onweer staat daar echt alles gelijk stil.

Eindelijk mochten we erin. In het begin was het leuk, je werd een beetje nat, maar daarna was ik zoals gewoonlijk weer aan de beurt. Ik kreeg de volle laag in mijn rug. Alles was nat! Ook mijn schoenen en sokken. Ondertussen stond er al ongeveer 10 cm water in het bootje. Kyan was ook wel nat, maar Danny hield het weer droog. Maar niet voor lang. We kregen allemaal de volle laag. Alles tot op onze onderbroek was kleddernat. Je kon ons uitwringen! (Zie ook video falls)

20230801_140319

Gelukkig door de warmte droogt het redelijk snel en ook hadden wij rekening gehouden met welke kleren wij aan hadden. Deze droogden ook best snel.

Hierna even weer wat eten en verder. Eindelijk deed de Manta het.

20230801_164151

Dit is een achtbaan waar je in ligt. Je zit eerst en dan word je stoel aan de onderkant zeg maar omhoog getrokken. Danny wilde hier 14 jaar terug al in, dus nu moesten we zeker. De wachttijd van 30 minuten bleek er een te zijn van 5 minuten, dus dat viel mee.  Danny en Kyan vonden het echt een leuke achtbaan, ik iets minder want achteruit over de kop vind ik niets. (zie video manta 1 en 2) We stonden al stil en moesten denk ik nog 10 meter het station binnen vliegen, STORING!!! We hebben daar minstens 15 minuten gehangen en dat was voor mij geen pretje. Eindelijk na ongeveer 25 minuten waren we binnen in het station en konden wij uitstappen. Nou ik ben blij dat het onze laatste achtbaan was, want deze was heel slecht gevallen voor mij. Ik voelde mij daarna echt niet lekker!

20230801_152313

Na een beetje bijkomen wilde Kyan weer in de Kraken. Wij hebben gezegd ga maar alleen. Wij komen er wel achteraan en wachten op je aan het einde. Na dat rondje wilde hij graag nog een keer en is hij weer gegaan. Deze keer zat hij vooraan in de achtbaan. Hij heeft het geweldig gevonden.

20230801_161704

We zijn als laatste naar de Manatees en schildpadden gegaan.

20230801_16301720230801_16312920230801_16320020230801_162559

Daarna rustig terug gegaan naar het hotel. Het was al weer bijna 5 uur. Bij het hotel nog even lekker gezwommen en daarna lekker uiteten.

20230801_20351620230801_19593920230801_19594320230801_19594620230801_203430

Na het eten werd het dan toch tijd om de koffers te gaan pakken. Deze zijn nu gepakt.

Ondertussen heeft Kyan onze schoenen droog gefohnt, want deze waren nog steeds nat van vanmiddag.

Helaas zit de vakantie er weer op, maar we hebben genoten!!

1. Peter van Tiggelen:
    2 augustus 2023
    Bedankt voor de leuke verhalen en een hele fijne en veilige terugreis gewenst!
  2. Ria wezenbeek:
    2 augustus 2023
    Jullie vakantie is toch wel heel avontuurlijk geweest goede reis terug
  3. Adrie de Jager:
    2 augustus 2023
    Mooie foto's en vidio's wij gaan er voor geen geld in wederom mooi verslag en goede terug reis (o)pa en (o)ma
  4. Lotte Ammerlaan:
    3 augustus 2023
    Stoer hoor al die achtbanen! Nog een paar uurtjes en dan landen jullie al weer in Frankfurt, welkom thuis alvast! Wij gaan vanavond rijden richting Kroatië dus daarna maar bijkletsen 😀! Jullie lekker uitrusten van een fantastische en drukke vakantie 😎